Nr 1 / Styczeń 2022
Biuletyn Samorządowy

Wstępniak

Szanowni Państwo!

Z przyjemnością przekazujemy na Państwa ręce pierwszy numer Biuletynu Samorządowego. Będziemy wydawać go cyklicznie raz w miesiącu w formie elektronicznej. Będziemy przekazywać Państwu relacje z ciekawych wdrożeń, które mieliśmy okazję realizować, pojawią się w nim również informacje o nowościach w naszych systemach. Jako firma MWC od wielu lat współpracujemy z Samorządami i dostarczamy dla Państwa nasze autorskie rozwiązania, cenimy sobie współpracę z Państwem i mamy nadzieję, że ten Biuletyn pozwoli w pewien sposób pozostać z Państwem w kontakcie.

Hubert Marciniak - redaktor naczelny

Hubert Marciniak - redaktor naczelny

Nowości w MWC

Sejmik Małopolski wdraża eSesję

W Sali Sesyjnej Sejmiku Województwa Małopolskiego zamontowaliśmy system konferencyjny z funkcją głosowania firmy Shure, gdzie większość pulpitów została zabudowana w stołach. Dodatkowo dostarczyliśmy nowe nagłośnienie, system transmisji obrazu Visionary, kompletny system transmisji obrad, w skład którego wchodzą 3 kamery szybkoobrotowe Dahua, a także automatykę firmy Crestron, która umożliwia sterowanie urządzeniami na sali z poziomu tabletu.

Całość oczywiście uzupełnia kompleksowe wdrożenie systemu eSesja, który Radni oraz Kancelaria Sejmiku wykorzystają do elektronicznej dystrybucji materiałów, zarządzania dyskusją czy sprawdzania kworum podczas obrad.

Sygnali.pl - nasza platforma do przyjmowania zgłoszeń od sygnalistów w Samorządach

Od 17 grudnia 2021 zaczęła obowiązywać Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii, czyli tzw. Dyrektywa o sygnalistach, która rodzi nowe obowiązki wewnątrz samorządów lokalnych.

Od 10 lat jako firma MWC sp. z o.o. dostarczamy do Urzędów dedykowane systemy informatyczne. Tworząc nasze rozwiązania konsultujemy je z Państwem i tym razem zostaliśmy poproszeni o przygotowanie narzędzia, spełniającego wymogi wspomnianej Dyrektywy. Dzięki ścisłej współpracy z urzędnikami, którzy są odpowiedzialni za wdrożenie takiego systemu w swoich jednostkach, przygotowaliśmy platformę SYGNALI.

SYGNALI, to bezpieczna internetowa aplikacja umożliwiająca przyjmowanie zgłoszeń od tzw. SYGNALISTÓW, funkcjonuje w modelu SaaS, tzn. nie wymaga wdrożenia lokalnego wewnątrz jednostki, a w całości obsługiwana jest na profesjonalnych dedykowanych serwerach zlokalizowanych w Polsce. Funkcjonalności systemu: proste i intuicyjnie przekazywanie zgłoszeń bezpieczeństwo i anonimowość sygnalisty w pełni konfigurowane karty zgłoszeń automatyczne powiadomienia system zgodny z WCAG raportowanie zgodne z Dyrektywą UE.

Proponujemy Państwu 3-miesięczny bezpłatny okres próbny. Zapraszamy do kontaktu lub zapoznania się z naszą propozycją.

Szczegóły znajdą Państwo na stronie www.sygnali.pl

Nowy system konferencyjny Vissonic w naszej ofercie!

Z przyjemnością informujemy, że firma MWC została wyłącznym dystrybutorem systemów konferencyjnych marki Vissonic w Polsce. Systemy Vissonic to nie tylko zaawansowane technologiczne rozwiązania, które pozwalają na obsługę dyskusji na posiedzeniach oraz głosowania, ale także atrakcyjne cenowo urządzenia zarówno dla dużych jak i małych samorządów. Dużym atutem systemów jest to, że do jednej jednostki centralnej możemy podłączać wszystkie typy mikrofonów - zarówno przewodowe, jak i bezprzewodowe, takie z funkcją głosowania, a także jednostki podstawowe. System Vissonic występuje również w wersji do zabudowy w stołach.

Po więcej informacji o systemie - zapraszamy na stronę www.vissonic.pl

MWC w liczbach
  • 10 lat na rynku
  • 1100 samorządów
  • 34 pracowników
  • 8 systemów informatycznych

Czy wiesz że?

Mamy swój Fanpage na Facebooku? Odwiedź nas koniecznie!

facebook.com/esesjapl

 

Nasza historia

W zeszłym roku minęło 10 lat, jak firma MWC sp. z o.o. (dawniej MW Concept Sp. z o.o.) pojawiła się na samorządowym rynku informatycznym prezentując aplikację eSesja.

W tamtym okresie biuro rady było najmniej zinformatyzowanym wydziałem urzędu, dlatego też narodził się pomysł, by przygotować narzędzie, które pozwoli to zmienić. Jedną z pierwszych i zarazem najważniejszych funkcjonalności, od której zaczęliśmy budować system był elektroniczny obieg dokumentów.

Pierwsze wdrożenie zrealizowaliśmy w Kórniku, gdzie przy współpracy z Biurem Rady i Radnymi eSesja była cały czas udoskonalana i aktualizowana. Dzięki fachowej wiedzy i wielu wskazówkom ze strony użytkujących oprogramowanie byliśmy pewni, że możemy przygotować się do ekspansji produktu na całą Polskę.

Największym wyzwaniem było przekonanie potencjalnych klientów, że warto zainteresować się eSesją oraz że wdrożenie systemu przyniesie sporo korzyści. Sam zakup oprogramowania nie nadwyrężał budżetu samorządu, natomiast żeby je w pełni wykorzystać potrzebne były urządzenia dla Radnych, co wiązało się już niestety z dużym wydatkiem. Początkowo produktem interesowały się głównie duże miasta i bogatsze gminy, dla których zakup urządzeń nie stanowił problemu.

Przy dużej aktywności naszych przedstawicieli handlowych, społeczność eSesji powiększała się z roku na rok. Ważnymi wydarzeniami dla spółki były konferencje organizowane przez Stowarzyszenie WOKISS oraz czasopismo samorządowe Pismo Wspólnota, gdzie mieliśmy okazję prezentować nasze rozwiązania. Pojawiali się tam także nasi klienci, którzy polecali innym nasz produkt. Dzięki temu docieraliśmy do coraz większej liczby samorządów, a nasza marka stała się mocno rozpoznawalna wśród administracji publicznej.

W międzyczasie aplikacja była wielokrotnie aktualizowana, pojawiały się nowe moduły, a jednym z ważniejszych był ten, który pozwalał Radnym głosować w systemie. Niejednokrotnie wychodziliśmy naprzeciw oczekiwaniom klientów i dostosowywaliśmy oprogramowanie pod konkretne wymagania samorządów.

Kolejny impuls do zdynamizowania działań, to nowelizacja ustaw samorządowych z roku 2018 mająca na celu zwiększenie udziału obywateli w życiu samorządu, która wprowadziła m. in. obowiązek transmitowania i utrwalania obrad rady gminy jak i przeprowadzanie głosowań jawnych za pomocą urządzeń umożliwiających sporządzenie i utrwalenie imiennego wykazu głosowań radnych.

Możemy śmiało napisać, że jeszcze przed wprowadzeniem ustawy byliśmy przygotowani na głosowania imienne i transmisję obrad na żywo. Dzięki naszym działaniom wiele samorządów nie poniosło praktycznie żadnych kosztów w związku z wprowadzeniem nowych przepisów.

W podsumowaniu chcemy przekazać kilka liczb – w sumie ponad 1000 jednostek samorządu terytorialnego korzysta z eSesji i Rady24, blisko połowa z naszych klientów zdecydowała się na dedykowany serwer esesja.TV, w którym opublikowanych jest już ponad 12 tysięcy nagrań. System eNapisy, a także nasza kompleksowa obsługa i realizacja transkrypcji realizowana jest w blisko 700 urzędach.

W tym miejscu chcielibyśmy podziękować za zaufanie i oczywiście pozostajemy do Państwa dyspozycji. Dziękujemy za te lata spędzone w rodzinie eSesji.

  
Wydawca biuletynu:
MWC sp. z o.o.
ul. Kowalewicka 12
60-002 Poznań
redakcja@mwc.pl